.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقاي استاندار! كياكلا را فراموش نكنيد
مسعود آدزي- كياكلا

كياكلا در حدود 108 كيلومتر مربع وسعت و بيش از 25 هزار نفر جمعيت دارد اين تعداد جمعيت در محدوده شهري و 33 واحه روستايي كوچك و بزرگ پراكنده شده اند و مجموعاً يكي از بخش هاي شهرستان قائم شهر محسوب مي شود.
كياكلا از شهرهاي مهم كشاورزي در بخش توليد برنج به عنوان يكي از بهترين توليدكنندگان برنج شمال كشور و مركبات وصيفي جات است اما كم توجهي مسئولان به اين بخش حاصل خيز و مستعد مازندران توان اقتصادي مردم آن را كاهش داده و انگيزه هاي توليد و تلاش را كم كرده است.
25 هزار نفر جمعيت شهركياكلا از يك مركز آموزش عالي مناسب براي بهره برداري علمي و آموزشي برخوردار نيستند و فرزندان دختر و پسر اين خطه زرخيز براي ادامه تحصيلات بايد مسافت هاي طولاني تا شهرهاي اطراف و پرداخت هزينه هاي سنگين را تحمل كنند.
احداث يك ساختمان به بهانه راه اندازي دانشگاه آزاد در سال هاي اخير با جذب كمتر از 60 نفر دانشجو در سال پاسخگوي نياز تحصيلي مردم اين شهر نمي باشد.
وجود چشم اندازهاي خيره كننده به ويژه در فصل هاي بهار و تابستان در شاليزارهاي وسيع اين ديار و همچنين وجود زيارتگاه هاي تاريخي و مذهبي گمنام اما مسافرگير و زائر پسند، نظر مسئولان جهانگردي و ايرانگردي را براي سرمايه گذاري در بخش جذب توريست و ايجاد امكانات لازمه به سمت خود معطوف نداشته است و هنوز اقدامات پيگيرانه و مسئولان آنها را برنيانگيخته است.
شهر كياكلا به مرداني چون سرلشكر خلبان شهيد احمد كشوري و سردار شهيد صمصام طور و ساير دلير مرداني كه در آب و هواي معتدل و پرباران آن تنفس كردند و روي خاك هاي آن راه افتادند و در فضاي صميمي و روح نواز آن به بالندگي رسيدند و در حراست و پاسداري از ايران عزيز افتخارها آفريدند، مي بالد و افتخار مي كند اما از آنجايي كه كياكلا شهري است كه به خاطر دور افتادن از مركز استان و گمنام بودن كمتر به آن توجه نشده است، از اين پتانسيل هاي قوي ارزشي براي معرفي به نسل هاي بعدي بسيار اندك استفاده كرده است. عدم سرمايه گذاري در بخش صنعت و احداث كارخانه هاي تبديلي و توليدي، كم توجهي به بخش كشاورزي و بسياري موارد ديگر از اين دست باعث شده است تا جوانان جوياي كار و خانواده هايي كه از بيكاري رنج مي برند اين شهر را ترك گفته و به شهرهاي اطراف حتي خارج از استان مهاجرت كنند.
نبود راههاي مناسب مواصلاتي بين شهري و روستايي در اين بخش از شهرستان قائم شهر مردم را با دشواري هاي عديده اي از جمله تصادفات و سوانح زياد بين راهي مواجه كرده است. حتي دريغ از يك پست فشار قوي برق براي تقويت برق اين بخش و روستاهاي آن كه نوسانات برقي خانواده هاي كياكلا را كاهش دهد. آيا 25 هزار نفر جمعيت بايد براي مشكلات درماني شان تا بيمارستانهاي شهرهاي اطراف راه طي كنند؟
آيا وجود اين همه مشكلات و معضلات كه مردم شهر كياكلا و روستاهاي اطراف با آن مواجه اند همچنين وجود پتانسيل ها و استعدادهاي اقتصادي و فرهنگي و علمي كه بي توجه رها شده اند، گام هاي همت رئيس جمهور عزيز را در سفر به مازندران به قصد ديدار از اين شهر و آشنايي مستقيم و بي واسطه با معضلات و مشكلات مردم آن نمي طلبد؟
آيا مردم كياكلا كه در سفرهاي متعدد رؤساي جمهور پيشين هيچ گاه از نعمت ديدار با آنها برخوردار نشدند و هيچ گاه نتوانستند درد و دل هاي خود را بي واسطه با رئيس جمهور خود در ميان بگذارند توقع زيادي دارند كه رئيس جمهور محبوب آنها در سفر به مازندران براي ديدار از مردم كياكلا و لمس نوسانات اين شهر قدم رنجه كند و سري به اين شهر بزند؟
به اميد آن روز و محبت و لطف رئيس جمهور عزيز و محبوب مان چشم به راه ديدار با ايشان و گام هاي مؤثر و همت والاي او هستيم.
مسعود آدزي- كياكلا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.222 seconds.